TeachU (tömörítve-szerkesztés alatt)
2010.05.10. 14:49
FIGYELEM!
A FORRÁSANYAGOT LERÖVÍDÍTETTEM!
„A híres ember egy Openeye nekos, igazi veterán a TribalWars.net berkeken belül, a klán pedig TeachU néven volt ismert különböző szervereken. A TeachU célja az volt, hogy a friss játékosokat vérbeli profikká nevelje ki. Többek között ezért is született meg az alábbi mű. A fordítás néhol elég szabad szellemű a könnyebb érthetőség (és könnyebb fordítás) érdekében
A szerző előszava
Miért hagyjuk, hogy a TeachU-ból csak az a 75-80 ember profitáljon, akik velünk voltak a klán rövid élete alatt?
A klán egy másik célja az volt*, hogy írjon néhány útmutatót olyan témákról, amiket még nem foglaltak össze egyéb segédanyagokban, illetve jobban belemélyedjen a KH elméleti részébe és stratégiájába. Eredetileg egy átfogó kézikönyvet akartam írni a KH-hoz, de 21 oldal után egy kicsit sok lett. Bárki, aki ismeri az útmutatóimat, számíthat rá, hogy sok minden ki lesz elemezve. Próbáltam olyan objektív maradni, és olyan sok szempontot figyelembe venni a különböző témáknál amennyire és amennyit lehetséges.
Sok-sok köszönet minden TeachU játékosnak, aki hozzájárult a rengeteg tapasztalattal, ötlettel meg miegymással. Az egyik legjobb dolog a TeachU-ban a játékosok változatos nézőpontja volt.
Hozzájárulok, hogy ezt a segédanyagot közzé tegyétek máshol, például klánfórumon, vagy hasonlókon. Ezt a tudást mindenkihez el akarom juttatni, aki igényli.
Csak annyit kérek, hogy említsétek meg a TeachU klánt, amikor bemásoljátok az anyagot. Az ő munkájuk gyümölcse, hogy ez megszületett.
Végezetül, élvezzétek, remélem, segít majd.”
Aktivitás
A győzelem legfontosabb kulcsa ebben a játékban az aktivitás. Sajnos, ezt nem lehet megkerülni. Akármilyen tehetséges is vagy, szart sem tudsz csinálni, ha nem vagy fönt.
Naponta egyszer | 1-es sebességű világhoz | napi 1 óra |
Kétszer naponta | 5-ös sebességű világhoz | napi 1-2 óra |
Háromszor naponta | 2-es sebességű világhoz. | napi 2-3 óra |
Ezek csak erős becslések!
Ezek az idők átlagok; azokon a napokon, amikor támadnak, vagy támadásokat indítasz, nyilvánvalóan hosszabb ideig kell fent lenned, míg máskor elég 10 perc leellenőrizni, hogy van-e bejövő támadásod, satöbbi.
Megjegyzés:
· Ne bízz abban, hogy olyan jól fognak helyettesíteni!
· Csak az, hogy az X világ újabb, vagy most nyitott, nem jelenti azt, hogy az a neked megfelelő világ.
· Könnyebb jóval a szerver indulása után a térkép szélén egy nagy és sikeres birodalmat építeni, mintha nyitáskor kezdenénk.
· CSAK jól átgondolt hozzászólásokat küldj el
Korai építési stratégia
Az építési stratégiák nagyon eltérőek lehetnek néhány szempont figyelembevételével:
· A játékos saját stratégiája
· A világ kora
· Szomszédjaid
· Farmolás
· Aktivitás
· Meg néhány más dolog miatt.
Elsődleges célok:
Nyersanyagtermelés felturbózása
Következő lépés:
· Bányafejlesztés
· Barbárokat támadsz
Megjegyzés:
· Szükséges lehet feltolni a raktárt egy-két szinttel
· Fallal és rejtekhellyel ne vesződj a védelem első felében
· Kifizetődő lehet egy-két szintet húzni a piacon.
· Érdemes megépíteni a barakkot és/vagy a szobrot és képezhetsz néhány lándzsást, hogy hozzá tudj jutni egy kis extra nyersanyaghoz.
· Ha úgy érzed még több katona kell akkor ne állj meg a könnyűlovasig!
· Ahogy közeledsz a kezdő védelem végéhez, el kell kezdened építeni a falat
· A rejtekhelyek haszontalanok. Ne foglalkozz velük, lehetőleg bontsd le őket, amikor csak tudod.
· Nincs szükséged rá, hogy a főhadiszállásod 20-as szint fölé vidd. A pontokra nincs szükséged.
· A műhelyet nem kell teljesen kiépítened. Az 5-ös szint gyakran több mint amire szükséged van.
· A maximális pontos faluk, nem jók. Sőt, általában az a jó, ha MAX 10. 000 pontosak a faluid.
· Nem az határozza meg egy falu értékét, hogy mennyi pontja van, hanem inkább az, hogy mennyi katona van benne.
· Az első faludban, amiket mindenképp építs ki teljesen:
o Barakk
o Tanya
o Bányák
Támadás
Kifizetődő lehet hamar kifejleszteni a könnyűlovasokat.
Könnyűlovas a legjobb egység a zsákmányolásra
Kezdettől a lándzsásokra gyúrsz (a lovag után persze, de ezt mondanom se kell), és folyamatosan képzed őket. Aktívan farmolnod kell a környező falvakat. A bányáidat is fel kell kicsit húznod, mondjuk 9-es, 10-es szintre, utána hagyhatod őket. Innentől a cél az istálló megépítése.
10-es főhadiszállás (először ezt építsd meg)
5-ös barakk
5-ös kovács
Utána csináld meg az istállót, a felderítőket hagyjad, told fel 3-as szintre az istállót. Fejleszd ki a könnyűlovast és kezd el képezni őket
4 módja van a védekezésnek
És ahhoz, hogy tényleg igazán jó játékos legyél, mindet el kell sajátítanod.
1. Bebiztosítás
Lényege:
Hogy megerősíted a támadás alatt lévő falukat, annak érdekében, hogy megöld a támadókat. A probléma csak az, hogy bár egyszerűnek tűnik a dolog, mégis sokaknak nem sikerül. Vagy kevés védelemmel készülnek, vagy rosszul választják ki a bevédendő falvakat.
Ezekre figyelj:
1) Ne védj be olyan falut, aminek nem 20-as a fala.
2) Ne védj be falut kevesebb, mint 30.000 védekező egységgel.
3) Ne védj be falut csak nehézlovassal.
4) Ne védekezz támadó egységekkel.
5) Ne próbálj meg bevédeni távoli, elszigetelt falut.
Célja:
Maximalizálod az ellenfél veszteségeit, míg a magadéit minimalizálod. Falvak bevédésénél, a támadással ellentétben, megoldható, hogy akkora haderőt állíts össze, amekkorát csak akarsz. Ami ha figyelembe vesszük, hogy a csaták hogyan kerülnek kiszámításra, egy hatalmas előny. Egy-egy támadósereg nem tud nagyobb lenni 20.000 támadónál (kivéve a tanya bonuszt), amihez ha hozzávesszük a fal kínálta bonuszt, akkor a mérleg egyértelműen a védekező fél fele billen. Ha okosan használod a védelmedet, akkor kihúzhatod ellenfeled méregfogát, igen csekély saját veszteséggel. Csak arra emlékezz, hogy minél több védelmet tudsz összeszedni, annál kisebbek lesznek a veszteségeid. Amikor védekezésre szorulsz, akkor a játék mindig arról szól, hogy hogyan tudsz a legtöbb katonát spórolni, amiben a bebiztosítás nagy segítségedre lehet.
2. Nemesek blokkolása
Megjegyzések
· Gyakran nagyon pontos tervezés és időzítés kell hozzá
· A célod itt az, hogy megpróbálsz dodge-olni, és csak a nemesek ellen védekezel.
· Ez egy elég rizikós stratégia, de rendkívül hasznos lehet, hogy időt nyerj, ha hosszabb ideig kell kitartanod, és kevés a katonád.
Hogy működik:
· Először megjelölöd a beérkező támadásokat aszerint, hogy nemes vagy nuke (teljes lakosságnyi támadósereg)
· védés a tisztogató és „nemeselő” támadások között.
· Gyakran ehhez másodpercre pontosnak kell lenned, néhány esetben ezredmásodperc pontosnak, hogy biztosan eltaláld azt a keskeny határvonalat, ami elválasztja a támadásokat. Ez a mód azért működik, mivel a nemesek (főleg a vonat középső nemesei) gyakran minimális kíséretet kapnak, ami könnyű célponttá teszi őket, és ugye ha a nemes meghal, a hűség nem csökken.
3. Ellentámadás
Megjegyzések
· Ha folyamatosan csak védekezel, nem fogsz tudni visszaütni.
· Támadókat gyorsabban tudsz gyártani, mint védőket, szóval ha nem ütsz vissza, akkor hosszútávon bukásra vagy ítélve
Lépései:
· Az első lépés ehhez, hogy meg tudd különböztetni az ellenfél támadó és védőfaluit.
· A következő, hogy úgy időzítsd a támadásod, hogy akkor érjenek be, amikor az ellenfél serege is otthon van. Ez a legjobb, és leghatásosabb módja, hogy megbénítsd az ellenfeled.A hátránya ennek az, hogy könnyen dodge-olhatják a támadásodat, ezért akkor jársz a legjobban, hogyha úgy időzíted a támadásodat, hogy pont egyből azután érkezzenek meg, ahogy az ellenfél támadói hazaértek, így nem lesz ideje elküldeni őket otthonról.
4. Saját falud nemeselése
· Ez a metódus olyanokat foglal magában, mint például szándékosan hagyni, hogy az ellenfélé legyen a falud, sőt még segíteni is neki, hogy „könnyebben” elfoglalja azzal, hogy lecsökkented a saját hűségedet.
· Kockázatos manőver, cserébe nagyon hatásos lehet, főleg azokon a világokon, ahol nem érmés rendszer van.
· A cél az, hogy hagyod, hogy az ellenfél elfoglalja a falut, elköltve ezzel egy nemes árát, majd újra és újrafoglalja magát, és végül tiéd a végső nemes. Így az ellenfeled rendkívül sok nyersanyagot fog veszíteni, aminek következtében az ellened irányuló hadjárat eléggé lelassulhat. Ráadásul a saját katonáit fordítod egymás ellen, mivel folyamatosan magát támadja, miközben jönnek be a vonat tagjai.
· Ha ezt a módszert választod, akkor figyelj oda, hogy előtte „használd el” a támadás alatt lévő falu katonáit, mert különben amikor elfoglalják a falut, akkor harc nélkül fognak eltűnni.
· Vedd azt is figyelembe, hogy a nemes árát te is meg fogod érezni, ha nem érmés rendszer van.
· Meg azt is érdemes figyelembe venni, hogy amikor a falut épp elfoglalta, akkor kevesebb pontod lesz, így talán egy másik falunál kedvezőbb morállal harcolhatsz, ami egy hajszálon múló harcnál jelentős lehet. Aztán jössz a saját támadóiddal és nemeseddel, és egyszerűen visszafoglalod a falut. Csak lehetőleg időzítsd megfelelően közel az utolsó nemeséhez (lehetőleg egynéhány másodpercre), vagy különben már könnyen az ellensége erősítésével találhatod szembe magad, amit egy megépített fal mellett talán már le se tudsz győzni. Csak úgy, mint az előző védekezési módoknál, az időzítés itt is kulcsfontosságú.
Nemesek
Melyik falu is a legalkalmasabb? Mit foglalsz el, és mit tartasz meg farmnak? Közeli, vagy távoli falut foglalj el? Megéri kitisztítani egy falut ahhoz, hogy elfoglald?
Mindenek előtt kell képezned egy nemest, és meg kell tanuld, hogyan használd:
· Kell egy célpont.
· Nem túl jó ötlet a farmodat elfoglalni. Az, hogy valami jó farm, és valami jó potenciális falunak, az két különböző dolog. Egy jó farmnak magasak a bányái, egy jó falunak gyors a katona képzése. Amit te keresel, az nem a „teljes csomag”. A célpontodnak talán kicsik a bányái, vagy rosszak a farmolási lehetőségei, vagy ilyesmi, de attól még lehet jó célpont. Amit te keresel, az egy olyan falu, ami egy újabb kiképzőközpont lehet, hogy még gyorsabban tudd pumpálni a katonákat. Később majd pöpec falu lesz belőle úgyis.
· Olyan falut keressél, aminek nagy a barakkja és az istállója. A kovács és a tanya is fontos. A főhadi és a bányák is jól jönnek, de azok lehetnek kisebbek is, nem olyan nagy probléma.
· Óvatosnak kell lenned, hogy kit választasz ki célpontnak, ha egy aktív játékos után veted magad.
· Nézd meg, hogy mennyi klántársa van a környéken, van rá esély, hogy egynéhányan megpróbálnak majd neki segíteni. Ha van megérzésed az aktivitását vagy az online időit illetően is, akkor ezt is használhatod ellene. A távolságnak is fontos szerepe van. Ha közel van (1-3 mezőnyire), akkor gyorsan fogsz tudni mozogni, és azelőtt el tudod őket foglalni, hogy bármit észrevennének. Ha a 13x13-ad csücskében van, akkor sok sikert, valószínűleg küzdelmes foglalás lesz. Minden mező, amivel a célpont távolabb van, az újabb 60-90 percet jelent MINDEN támadásnál, amire szükséged lesz. Az nem csak arra ad több időt, hogy erősítést kérjen.
· Ügyelj arra, hogy elbírd a veszteségeket és mindig számolj az esetleg beérkező erősítésekkel is. Használd a szimulátort, és hozz egy okos döntést. Nem ritka eset, hogy valaki megpróbál elfoglalni egy aktív játékost, és végül ő maga válik célponttá, mert túl nagy fába vágta a fejszéjét, és meghaltak a katonái. A foglalás tervező is sokat segíthet!
· Sok játékost láttam már, akik kitisztítottak egy remek potenciális második falut, de a beérkező erősítés megölte a megtizedelt seregét, vagy épp elfoglalták/farmolták miután elfoglalta a második faluját, mert nem maradt katonája, amivel harcolhatott volna. Azt se felejtsd el, hogy ezek a farmoló katonáid, akiket harcba küldesz, vigyázz, hogy ne ölesd meg őket, különben nem fogsz tudni farmolni. Nincsen varázsszám, vedd figyelembe a területed aktivitását és a veszélyforrásokat. Néha 50%-ot is elbukhatsz, vagy akár 75%-ot, de más esetekben 25% vagy 20% is túl sok lehet. Mint mindig, ha „jól” csinálod se mindig garantált a sikered.
Megjegyzés: Igazából inaktív játékost foglalni csak és kizárólag a 4.0-ás verziónál, vagy frissebbnél van értelme a növekvő barbárok miatt. Ha más beállításokkal megy a szerver, az első foglalásod mindig aktív játékos kell, hogy legyen.
A foglalás menete
Két fő módja van a foglalásnak KH-ban:
Vonat:
O A vonat az alap megoldás, ez 4-5 nemes elküldését jelenti egymástól pici időkülönbséggel, hogy a célfalu hűségét 100%-ról levigye 0%-ra, amilyen gyorsan csak lehet.
O + Gyors, kicsi időt hagy az erősítésnek.
O + Tökéletes időzítéssel és koordinációval nagyon nehéz ellene védekezni.
O + Fókuszálja a támadásokat, így tudod a nuke-jaidat összpontosítani.
O + Bármilyen távolságban hatásos.
O - Könnyű felismerni.
O - Rossz időzítés hasztalanná teheti a próbálkozást.
O - Lehetőséget ad a nemeseid levadászására
O - Több nemes szükséges hozzá.
Hullám
O A hullám módszer nemes(ek) küldését jelenti többször egymás után, hogy lefaragja a hűséget, és végül elfoglald a falut.
O + Kevesebb nemes kell hozzá.
O + Nem olyan egyszerű felismerni.
O + Eloszlatja a védelmet a faluk között.
O + Nem igényel komoly időzítést.
O + Nem okoz problémát a morál.***
O - Több időt igényel, lehetőséget ad az ellennek védelem szervezésére.
O - Csak rövid távolságban hatásos.
O - A támadóseregeidet megosztja.
O - Tovább kell online lenned, mivel folyamatosan kell küldözgetned a támadásokat
Hamarosan folytatódik!
Ez a forrás szabadon felhasználható, viszont megváltoztatni NEM lehet!
Készítette: HEROESman
A leírást a TeachU-ból merítettem!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.